takh_48047.jpg
محمدجواد خجسته
مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری
شماره تلفن دفتر: 33610435

1. بررسی گزارشات و مدارک واصله‌در مورد متقاضیان تأسیس حزب، جمعیت، انجمن سیاسی و صنفی و انجمن اسلامی و یا اقلیت‌های دینی شناخته‌شده‌در حوزه‌استان و انجام تحقیقات  و اعلام نظر در این زمینه‌به‌ وزارت کشور.

2. نظارت و مراقبت مستمر از نحوه ‌فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های اسلامی و ارسال گزارشات در این مورد به‌وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط.

3. پیگیری و تشکیل پرونده‌تشکل‌های صنفی و سیاسی به منظور صدور مجوز‌های لازم.

4. دریافت و پیگیری درخواست‌های اقشار و گروه‌ها در رابطه‌با برپایی اجتماعات و راهپیمایی‌ها مطابق دستورالعمل‌های قانونی. 

5. تهیه‌ و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های عمومی دولت و ابلاغ به ‌فرمانداران و بخشداران در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه.

6. جمع آوری وجمع بندی اخبار و گزارشات سیاسی استان و تجزیه‌و تحلیل آن و انعکاس به‌وزارت کشور.

7. پیگیری و اجرای برنامه‌های مربوط به‌نشست‌های مستمر با نخبگان و شخصیت‌های ذی نفوذ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی به‌منظور آگاهی از دیدگاههای آنها و تبادل نظر در رابطه‌با امور مربوط به‌استان.

8. پیگیری امور اجرایی ونظارت بر حسن اجرای انتخابات و هدایت مجریان انتخابات در سطح استان.

9. بررسی مستمر و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه‌ در خصوص انتخابات و سنجش میزان موفقیت یا عدم موفقیت طرح‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه استان.

10. بررسی طرحهای واصله‌از ستاد وزارت کشور و ارایه ‌نظر کارشناسی و همکاری در تهیه‌و تدوین بخشنامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها وارسال دستورالعمل‌های انتخاباتی به‌فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه.

11. تهیه‌ و ارایه‌گزارش نوبه‌ای از روند امور اجرایی انتخابات در سطح استان به‌مسئولین ذیربط و انطباق صورتجلسات انتخاباتی واصله‌ با قوانین و آیین نامه‌های انتخاباتی و در صورت لزوم انعکاس کاستی‌ها به‌مسئولان مافوق و وزارت کشور جهت رفع نواقص.

12. برآورد اعتبارات، نیروی انسانی، وسایل و لوازم موردنیاز برای برگزاری انتخابات در استان و اعلام به‌مسئولین مافوق و وزارت کشورو همکاری با حوزه‌های انتخابیه استان جهت تأمین ملزومات برگزاری انتخابات.

13. پیگیری نواقص و ارایه‌راه‌حل برای رفع مشکلات و تنگناهای فرمانداری‌های تابعه‌در خصوص برگزاری انتخابات و  شرکت در گردهمایی‌ها و جلسات توجیهی مجریان انتخابات.


 

6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0