شعار سال 1402
عنوان گروه خبري / اخبار استانداری . خبر های خوب روابط عمومی . اخبار ویژه .
  • ساعت : ۱۳:۲۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ 
  • کد خبر : ۴۲۵۵۵
استاندار هرمزگان:
ادغام شركت های كوچك نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد كشور است
استاندار هرمزگان در آیین کلنگ زنی طرح توسعه نفت خام آفتاب، به شرکت‌های بزرگ مقیاسی که ستون اقتصاد جهان هستند اشاره کرد و ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی را جهشی در اقتصاد کشور دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر 19 اردیبهشت در آیین کلنگ زنی طرح توسعه پالایشگاه نفت خام آفتاب با اشاره به اینکه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد باید تقویت شود اظهار داشت: توسعه ایران را بخش خصوصی دارای ساختارهای قوی و نوین رقم می زند که دولت هم در کنار آن نقش مهم تنظیم‌گری و توانمندسازی را ایفا کند چراکه اقتصاد دولتی اقتصادی ناکارآمد و غیر بهره ور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت شرکت‌های اقتصادی بزرگ مقیاس جهان در تحولات اقتصادی، افزود: در دهه نود ادغام شرکت های کوچک انجام شد که ادامه این حرکت و برندسازی بویژه در حوزه فولاد و نفت می تواند جهشی در اقتصاد کشور ایجاد کند.

دوستی با تاکید بر اینکه همه ما رسالت داریم ایرانی آبادتر به نسل بعد تحویل دهیم اظهار داشت: مسئله اول استان جذب سرمایه گذار و ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری است که با مجموعه اقدامات انجام شده از ابتدای دولت تاکنون در مجموع 712 هزار میلیارد تومان در استان جذب سرمایه داخلی و بیش از 540 میلیون دلار جذب سرمایه ارزی داشته ایم و طبق نظرسنجی فعالان اقتصادی برای سومین فصل پیاپی هرمزگان رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری را کسب کرده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توسعه زنجیره پتروشیمی و پتروپالایش در کشور گفت: نباید نفت تنها برای مصارف سوختی در نظر گرفته شود و باتوجه به مزیت‌های نفتی هرمزگان و معادن استان‌های همجوار، تکمیل زنجیره ترکیبی شیمی معدن نیز می‌تواند سبب تحول اقتصادی شود و مدیریت این پروژه مهم را درسطح ملی آغاز کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان رویه پروژه ای در اقتصاد را نیازمند اصلاح دانست و گفت: با تشکیل اکوسیستم اقتصادی می توان به توسعه پایدار رسید چرخه ‌ی کاملی که با یک ساختار نوین علاوه بر نیروی انسانی ماهر و محیط مناسب سرمایه‌گذاری در آن مزیت ها شناسایی و در مسیر آن زنجیره‌ها هم تعریف شده باشند.

گفتنی است امروز طرح توسعه نفت خام آفتاب با ظرفیت تولید 60هزار بشکه نفت خام کلنگ زده شد که این طرح بیش از 1000نفر سهم اشتغال شرکت را افزایش می دهد و تولید بنزین و گازوییل یورو5 همچنین روغن وارداتی گروه ۲پلاس را هدف‌گذاری کرده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0