شعار سال 1402
عنوان گروه خبري / اخبار استانداری .
  • ساعت : ۱۱:۱۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ 
  • کد خبر : ۴۲۵۰۶
استاندار هرمزگان:
توجه به جامعه محلی در سیاست‌های اقتصاد دریامحور پر رنگ است
استاندار هرمزگان در جلسه تایید طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده‌ در کارگروه اقتصاددریامحور توجه به جوامع محلی و حاکم شدن روح محیط زیست و دانش بنیان‌های در تمام طرح‌ها تاکیدکرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، امروز دوازدهم اردیبهشت‌ماه دومین جلسه کارگروه توسعه دریا محور در سال۱۴۰۳ با فاصله سه روز از جلسه قبل به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور سایر اعضاء برگزار شد.

مهدی دوستی توجه به اقتصادجوامع محلی را در طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده ذیل سیاست‌های نه‌گانه مهم دانست و گفت: در مسیر توسعه پایدار دریامحور توجه به جوامع محلی باید پررنگ تر باشد همانگونه که لازم است روح محیط زیست و اساس دانش‌بنیانی بر طرح و پروژه‌ها حاکم شود.

استاندار هرمزگان با تاکیدبر اهمیت مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه‌گذار افزود: کارگروه مطالعات ظرفیت‌های اقتصادی دریا باید کار خود را شروع کند ضمن اینکه همه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه نیز مطالعات تخصصی برای احصاء فرصت های سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند تا پتانسیل‌ها برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شود.

وی توسعه کریدورهای ارتباطی را رکن مهم توسعه اقتصاددریامحور دانست و گفت: علاوه بر سکونتگاه‌های ساحلی ده‌گانه، عملیاتی شدن کریدروهای بزرگراهی تعریف شده اهمیت زیربنایی بسیاری در توسعه اقتصاد دریا دارند و این مسئولیت راه و شهرسازی را هم بعنوان متولی محور درون استانی هم بعنوان پیگیری کننده انجام بخش‌های برون استانی سنگین‌تر می کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه اشاره داشت و گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرارگیرد.

در این نشست از بین کارگروه‌های پنجگانه، برنامه های بنادر و دریانوردی، جهادکشاورزی و شیلات،راه و شهرسازی بررسی و تایید شد و گمرک استان مسئول مطالعات فرصت‌های و زیرساخت‌های نرم افزار معرفی و بر حضور وبیناری شرکت‌های دانش بنیان‌ استان در جلسات تاکیدشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0