1-ایجاد هماهنگی، نظارت و ارزیابی مستمر واحدهای استانی دستگاههای اجرایی در راستای همافزایی سیاستهای جامع پیشگیری و کاهش اثرات و پیامدهای نامطلوب حوادث و سوانح غیرمترقبه، آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه و انجام صحیح وظایف مربوط به بازسازی و بازتوانی.
2-مستندسازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به حوادث و اطلاعات مورد نیاز برای برنامهریزی و مدیریت حادثه.
3-هماهنگی لازم جهت استفاده بهینه از ظرفیتهای واحدهای استانی دستگاههای دولتی و غیر دولتی و نیروهای مسلح استان به منظور پیشبینی و پیشگیری بحران.
4-برنامهریزی و هماهنگی برای ساماندهی و آموزش کلیه تشکلهای مردمی، نهادهای غیر دولتی و نیروهای بسیج و داوطلب مردمی در مراحل چهارگانه مدیریت بحران با همکاری واحدهای استانی دستگاههای ذیربط.
5-همکاری در تهیه طرحهای جامع مدیریت کاهش خطر پذیری به جای مدیریت بحران در سطح، استانی (منطقهای)، محلی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه استان.
6-هماهنگی و نظارت در زمینه ایجاد و گسترش سیستمهای موثر پیشگیری، مقاومسازی و بهسازی لرزهای ساختمانها، زیرساختها و ابنیه و شریانهای حیاتی و مهم و بازسازی و بهسازی بافتهای فرسوده، روشهای اتکایی و جبرانی خسارات نظیر انواع بیمهها، حمایتهای مالی و ساز و کارهای تشویقی، تسهیلات ویژه و صندوقهای حمایتی با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور و واحدهای استانی دستگاههای ذیربط با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه استان.
7-کمک به توسعه و گسترش موسسات علمی و مشاورهای فعال و بهرهگیری از تجارب آنها به منظور استانداردسازی و بهبود کیفیت ارتقاء و کنترل ایمنی کالاها و خدمات، ساختمانها و تأسیسات زیربنایی استان و نظارت بر رعایت استانداردهای مصوب با هماهنگی شورای فنی استان.
8-ابلاغ دستورالعملهای اجرایی مربوط به اقدامات اضطراری و احتیاطی در هنگام وقوع و یا احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه به واحدهای استانی دستگاههای ذیربط.
9-انجام هماهنگیهای لازم برای در اختیار گرفتن کلیه امکانات و ظرفیتهای سازمانهای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و نیروهای مسلح به منظور مدیریت بحران استان و استانهای معین در طول زمان مقابله با بحران.
10-نظارت و ارزیابی اقدامات واحدهای استانی دستگاههای اجرایی در خصوص مراحل چهارگانه مدیریت بحران به ویژه آمادگی و مقابله و ارایه گزارش به سازمان مدیریت بحران کشور.
11-انجام مطالعات و ارایه طرحهای مناسب بمنظور آمادگیهای لازم برای مقابله با حوادث و سوانح غیر مترقبه طبیعی از قبیل سیل، زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، آفات گیاهی، آلودگی هوا، لغزش لایههای زمین، نوسانات آب دریا و پشتیبانی لازم به هنگام تهاجمهای هوایی و بمبارانها به واحدهای استانی دستگاههای ذیربط بمنظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از وقوع آنها در استان.
12-ایجاد هماهنگیهای لازم بمنظور تأمین خسارات، بازسازی و نوسازی مناطق تخریب شده با همکاری دستگاههای دولتی و سازمانها و نهادهای تخصصی استانی و ملی در قالب دستورالعملهای ابلاغی.
13-ایجاد هماهنگی بمنظور تشکیل هسته های فعال در مناطق مستعد حوادث و استفاده از توان نیروهای موجود در استان و حضور مداوم در فعالیتهای تخصصی مدیریت بحران بویژه امداد و نجات.
14-ایجاد هماهنگی بمنظور ارایه خدمات و پیش آگاهیهای لازم در خصوص تغییرات فیزیکی، زمینی، هوایی و نظایر آن به واحدهای استانی و شهرستانی دستگاههای اجرایی جهت کاهش خسارات و اثرات نامطلوب.
15-اعزام گروههای کارشناسی به نقاط مختلف استان به هنگام بروز حوادث و سوانح بمنظور تهیه گزارشهای مستند از حوادث و اقدامات بعمل آمده با همکاری سازمانها و نهادهای ذیربط و ارایه به سازمان مدیریت بحران کشور.
16-تعیین اولویتها و ضوابط اجرایی لازم در خصوص توزیع اعتبارات و امکانات و فراهم نمودن زمینه اجرایی طرحها و برنامههای مربوط به پیشگیری، بازسازی و نوسازی و تأمین خسارات وارده و سایر اعتبارات مورد نیاز برای ارایه به شورای مدیریت بحران استان.
17-انجام امور پشتیبانی، تدارکاتی و حمایت ستادهای شهرستانی و منطقهای در مناطق آسیب دیده از طریق امکانات استان و شهرستان و سایر بخشها.
18-بررسی مسایل و مشکلات انعکاس یافته از سوی شهرستانها و دستگاههای مجری طرحها و پروژههای بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده و انجام اقدامات لازم برای رفع آنها با همکاری واحدهای استانی دستگاههای اجرایی.
19-ایجاد هماهنگی و برنامهریزیهای لازم در زمینه امور آتشنشانی بمنظور ارتقاء کمی و کیفی ماشینآلات و لوازم و تجهیزات آتشنشانی، مدیریت نیروی انسانی، امور امدادی و خدمات ایمنی در سطح استان با همکاری شهرداریها و دهیاریهای استان.
20-انجام امور مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشهای کاربردی در زمینه مدیریت بحران بمنظور پشتیبانی کارشناسی واحدهای استانی دستگاههای اجرایی.
21-مدیریت شبکه اطلاعات مدیریت بحران (شامل سیستم اطلاع رسانی و هشدار) استان.
22-طراحی و راهاندازی شبکه اطلاع رسانی مناسب به منظور ایجاد ارتباط میان سازمانی و اطلاعرسانی به عموم مردم در خصوص بحرانهای احتمالی در استان.
23-مدیریت امور مالی مدیریت بحران استان در چارچوب اعتبارات و برنامههای مصوب ابلاغی.
24-برنامهریزی و پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و کارگروههای تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران.
25-پیگیری تشکیل و سازماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و کارگروههای تخصصی مرتبط با مراحل چهارگانه مدیریت بحران.
26-پیگیری اجرای مصوبات و تصمیمات شورای عالی و شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و استان.
27-ایجاد هماهنگی بین شوراهای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها و سازمانهای مسئول امور تخصصی در مدیریت بحران و ارزیابی فعالیت آنها.
28-ارایه گزارش روند اقدامات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستانها و کارگروههای تخصصی آن به شورای مدیریت بحران استان و سازمان مدیریت بحران کشور.
29-بررسی نیازهای اعتباری مدیریت بحران استان و شهرستانها در مراحل چهارگانه بحران و پیگیری تأمین و توزیع آن براساس برنامههای مصوب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از محل اعتبارات مواد مرتبط.
30-برنامهریزی فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، تبلیغاتی، اطلاعرسانی، تمرینی و مانور در مراحل آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه در استان مبتنی بر طرح جامع کشور.
31-پیگیری اجرای برنامههای آموزشی مرتبط با بروز بحرانها و حوادث غیر مترقبه برای اعضاء شورای هماهنگی استانی و شهرستانی بمنظور ارتقاء مهارتهای فنی مدیریت بحران.
32-افزایش آگاهیهای عمومی و گسترش فرهنگ ایمنی و دانش مدیریت بحران.
33-پیگیری توسعه امور بیمه در بخشهای مختلف، سازمان ها و تأسیسات دولتی، اماکن مسکونی، تجاری و بخش کشاورزی و دامی و نظارت عالیه بر عملکرد بیمهها.
34-پیگیری در زمینه تشکیل تیمهای امداد و نجات شهرستانها و بخشها از طریق جمعیت هلال احمر برای افزایش سطح آمادگی استان و شهرستانها.
35-بررسی توان، پتانسیل و ظرفیت علمی و تکنولوژی حوزههای دانشگاهی و اجرایی استان در راستای بهبود روند اقدامات مربوط به امور پیشبینی و هشدار قبل از وقوع حادثه.
36-پیگیری اجرای دورههای آموزشی مربوط به مراحل چهارگانه بحران توسط مرکز برنامهریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری.
37-ارتباط مستمر با سازمان مدیریت بحران به منظور هماهنگی در انجام وظایف.
38-ارایه برنامهها و گزارش عملکرد دفتر مدیریت بحران استان به مراجع ذیربط.
۱-هشیاری ، آمادگی همیشگی و وقف خود برای آرامش ، آسایش و امنیت مردم .
۲- توجه به وحدت فرماندهی ، رعایت سلسله مراتب و اطاعت کامل از فرماندهی بحران .
۳- توجه دائمی به فرصت های طلائی در حادثه ، سرعت و دقت در عمل .
۴- ارتقاء سطح اطلاعات و آگاهی های مورد نیاز و حضور بی منت و متواضعانه در مدیریت بحران .
۵- احساس مسئولیت در مقابل انسانها و منابعی که در اختیار داریم .
۶- توجه به حقوق انسان های آسیب دیده برای حفظ کرامت و زندگی توأم با منزلت انسانی .
۷- سعی وافر در کاهش رنج انسانها از بلایای طبیعی و حوادث انسان ساخت .
۸- حفظ و توسعه آراستگی ظاهری در چهارچوب اخلاق اسلامی در صحنه های خدمتگزاری .
۹- رعایت اصل حقیقت گوئی ، امانت داری و حفظ اسرار سازمان ، همکاری با خسارت دیدگان .
۱۰- تقویت احساس خدمتگزاری به همنوعان به مثابه افتخار و ارزش والای انسانی .
۱۱- تلاش در جهت تقویت و توسعه فضای با نشاط ، صمیمی ، تفاهم و همدلی در محیط کار .
۱۲- تلاش در توسعه بستر مناسب برای ظهور نوعدوستی و احساس مسئولیت عمومی
دکترای مهندسی عمران- مهندسی و مدیریت منابع آب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان (دانشجو)
کارشناسی ارشد علوم سیاسی و روابط بین الملل
کارشناسی مهندسی عمران - عمران
مدیر کل مدیریت بحران هرمزگان .
بخشدارمرکزی حراست فرمانداری شهرستان حاجی آباد هرمزگان.
مسیول حراست شهرداری فارغان.
سرپرست حراست شهرداری فارغان.
سرپرست گروه مناطق آزاد و ویژه بازرسی کل استان هرمزگان.
سرپرست گروه اقتصادی و زیربنایی بازرسی کل استان هرمزگان .
دبیر کارگروه مناطق آزاد و ویژه بازرسی کل استان هرمزگان .
ناظر بر کمسیون های معاملات دستگاههای اجرایی استان هرمزگان .
بازرس گروه تولید و توسعه ، مناطق آزاد و ویژه بازرسی کل استان هرمزگان