مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده
شماره تلفن دفتر: 33756062
 
 


دفتر امور زنان و خانواده

 

1. هدایت ، راهبری و هماهنگ سازی امور زنان و خانواده در سطح استان به منظور ایجاد زمینه رشد و تامین همه جانبه حقوق مادی و معنوی زنان و تحکیم خانواده.

2.سازماندهی و ساماندهی امور زنان و خانواده در راستای سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح استان.

3.مطالعه و تحقیق در خصوص مسایل و مشکلات مرتبط به امور خانواده و بانوان در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران با رویکرد بومی و ارائه پیشنهاد های لازم از طریق استفاده از پژوهش ها و نظرات نخبگان.

4.مطالعه و شناخت امکانات و تسهیلات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و برنامه ریزی در جهت بهره برداری بهینه از امکانات مذکور برای تقویت جایگاه بانوان و خانواده در استان.

5.تعیین راهبردها و شاخص های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان و خانواده در سطح استان به منظور فراهم آوردن زمینه های لازم برای بهبود و ارتقای سطح کیفیت مناسبات خانواده.

6.بررسی و شناسایی موانع و مشکلات اجرای قوانین و مقررات مربوط به زنان و خانواده به منظور یافتن راه حل های مناسب برای رفع تنگناهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زنان و تحکیم خانواده.

7.مطالعه، بررسی و برنامه ریزی نحوه آموزش و ایجاد زمینه مساعد جهت افزایش سطح آگاهی و دانش عمومی خانواده ها و بانوان در استان با توجه به خصوصیات فرهنگی و اجتماعی اقتصادی حاکم بر مناطق.

8.حمایت و سازماندهی کانون های فرهنگی و اجتماعی بانوان و پشتیبانی از سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده به عنوان ساز و کار توسعه و ارتقای مشارکت زنان در عرصه های مختلف.

9.مدیریت تعامل با واحدهای استانی دستگاههای اجرایی، سازمان ها و نهادهای ذیربط در امور بانوان به منظور تبادل نظر، آگاهی از طرح ها و برنامه های سایر دستگاهها و هماهنگی جهت پیشبرد امور زنان و خانواده از طریق کارگروه تخصصی زنان و خانواده.

10. تلاش در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح ها و برنامه های مربوط به امور خانواده و زنان در استان با همکاری واحدهای استانی دستگاههای ذیربط با تاکید بر اهمیت پیگیری مصوبات کارگروه تخصصی زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان.

11. فراهم آوردن موجبات اجرای وظایف وزارت کشور در ارتباط با مسائل خانواده و بانوان سراسر کشور از طریق استاندار و فرمانداران و سایر واحدهای استانی دستگاههای ذیربط.

12.  شناسایی مسائل و مشکلات اجرای برنامه های اجتماعی و رفاهی خانواده ها و بانوان استان و پیگیری از طریق مسئولین ذیربط تا رفع مشکلات.

13.  نظارت و پیگیری فعالیت کانون های فرهنگی اجتماعی خانواده و بانوان به منظور توسعه مشارکت زنان در عرضه های مختلف در سطح استان.


 

6.1.9.0
گروه دورانV6.1.9.0