شعار سال 1402
عنوان گروه خبري / اخبار استانداری . خبر های خوب روابط عمومی .
  • ساعت : ۱۴:۲۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ 
  • کد خبر : ۴۲۹۱۴
دبيركميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت برمبارزه باقاچاق كالا و ارز استان هرمزگان
واردات بی رویه، قاچاق كالا و سوخت معضل تولیدات داخل است
احمد پویافر مديركل امنيتي و انتظامي و دبيركميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت برمبارزه باقاچاق كالا و ارز استان هرمزگان در يادداشتی به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق كالا وارز (گراميداشت سالروز 12 تيرماه) این روز را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان در این یادداشت آمده است:

دوازدهم تیرماه سال 1381 طی دستور معظم له به دولت وقت بمنظور ایجاد ساز و کاری منسجم و قانونی برای مقابله با پدیده شوم و پیچیده قاچاق کالا و ارز ثبت شد و از آن پس هر ساله با گرامیداشت این روز اثرات و زیان های جبران ناپذیر قاچاق کالا و سوخت بر اقتصاد کشور تشریح می شود.

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) هر ساله با نامگذاري سال به بيان اولويت بخشي و رويكرد و تبيين اقدامات و فعاليت هاي شاخص كشور مي پردازند که در چند سال اخیر اولویت اول ایشان حوزه اقتصادی می باشد.

اماواردات بی رویه، قاچاق کالا و سوخت معضل تولیدات داخل است و رفع این موانع حائز اهمیت می باشد و بایستی مسئولین استان در صدا و سیما به تبیین آن بپردازند و با تعامل بین دستگاهی و همکاری مردم تلاش نمایند تا قاچاق به حداقل برسد.

مشاركت خانواده ها و دستگاه ها در حوزه پيشگيري ازقاچاق كالا وارز،  تقويت باور عمومي براي مصرف كالاي داخلي عامل مهم و تاثيرگذاردر جهت حمايت از اقتصاد كشور مي باشد  که سياست و رويكرد كميسيون مبارزه با قاچاق كالا وارز استان هرمزگان در عملياتي نمودن اقدامات پيشگيرانه و مقابله اي با حمایت استاندار محترم و همكاري و مشاركت حداكثري دستگاه هاي عضو كميسيون استان و براساس برنامه هاي راهبردي ستاد مركزي در حال اجرا مي باشد.

 

در این راستا نیز  گام های موثری در جلوگیری از توزیع مازاد فرآورده های نفتی در همه بخشهای مصرفی و همچنین ساماندهی شناورهای سنتی و رویه ملوانی برداشته شده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0