شعار سال 1402
عنوان گروه خبري / اخبار استانداری .
  • ساعت : ۱۲:۵۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ 
  • کد خبر : ۴۲۵۴۶
استاندار هرمزگان:
تطبیق نقشه توسعه صنعتی و آموزشی در اكوسیستم آموزشی هرمزگان
استاندار هرمزگان در همایش تجلیل از مقام معلمان استان، تطبیق نقشه توسعه صنعتی و آموزشی در اکوسیستم آموزشی هرمزگان را نقطه قوت برشمرد و همت معلمان را برای جبران ضعف پایین بودن میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان مهم دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان پیش ازظهر امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، در آیین تجلیل از معلمان برتر استان که در سالن فجر شرکت گاز بندرعباس برگزار شد با تاکید بر اینکه آموزش اصل اساسی جامعه است بر نقش کلیدی و محوریت معلمان در آموزش تاکید کرد و گفت: فرزندان ما با آموزش شما معلمان هویت مستقل دینی و ملی خود را و فرهنگ، تاریخ و تمدن باشکوه کشورمان را می‌شناسند.

استاندار هرمزگان با بر شمردن گوشه ای از تاریخ پر افتخار کشور اظهار داشت: یکی از جلوه های مهم تاریخ ایران، دفاع مقدس بود که معلمان نیز همچون سایر اقشار نقش ارزنده ای در دفاع از کیان کشور داشتند و با تقدیم 5 هزار شهید و تربیت 36 هزار دانش آموز شهید نقش آفرینی کردند امروز هم آگاهی بخشی به دانش آموزان وظیفه مهم ایشان است تا فرزندانمان بدانند بر دوش چه قهرمانانی ایستاده اند و قدر داشته های فرهنگی، تاریخی خود را بدانند.

وی با اشاره به بیت «خاطر خیاط عقل گرچه بسی بخیه زد، هیچ قبایی ندوخت لایق بالای عشق» معلمی را ایثار و خدمت عاشقانه برشمرد و تصریح کرد: ما در منطقه‌ای خاص زندگی می کنیم که در طول تاریخ مورد طمع دشمنان بوده و جنگ های مختلفی به خود دیده است و فرزندان ما بعنوان سکان‌داران و مدافعان این آب و خاک در کلاس درس شما شجاعت، آزادگی و هیهات من الذله را می آموزند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان توسعه متری را بعنوان گرفتاری سیستم آموزشی دانست و گفت: هرچند کمیت ها مهم هستند ولی نوعی گرفتاری محسوب می شوند که غفلت از کیفیت را در پی دارد و در حوزه آموزش این گرفتاری ماست همچنانکه در فرهنگ نیز تعداد صندلی های مراکز فرهنگی یا تعداد بلیط های فروش رفته در گیشه ملاک توسعه هستند.

وی درخصوص اکوسیستم آموزشی تعریف شده استان نیز ادامه داد: ما در حال حاضر به سمت اکوسیستم آموزشی ترکیبی از بخش های نرم افزای و سخت افزاری با تطبیق نقشه آموزشی با نقشه صنعتی استان رفته‌ایم و بر مبنای نیاز استان رشته‌ها و هنرستان‌های جدید دایر کرده‌ایم.

دوستی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم از 1500 کلاس درس جدید بهره برداری شده گفت: در مهرماه هنرستان مجهز انرژی اتمی کار خود را شروع می کند که وظیفه مهم تربیت نخبگان برای آینده توسعه این صنعت در استان را برعهده دارد همچنین هنرستان تجارت را نیز راه اندازی خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت استان در حوزه جذب معلمان از طریق افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و اخذ سهمیه اختصاصی جذب برای بشاگرد تاکید کرد: با توجه به تمام کارهای اثرگذاری که در حوزه آموزش صورت گرفته امر همچنان ضعف پایین بودن میانگین نمرات امتحانات نهایی در استان وجود دارد که بایستی با همت معلمان و تمرکز بر روی مسئله، این مشکل نیز مرتفع شود. استاندار هرمزگان در پایان گفت: در حوزه تکریم معلمان کارهای زیادی انجام شده اما آنچه بسیار مهم است حفظ شأن معلمان است و بر همین مبنا باید تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه و مقام معلمان به کار گیریم.

گفتنی است در انتهای این مراسم از معلمان نمونه استان هرمزگان در سال تحصیلی جاری، معلمان بازنشسته و خانواده شهدای معلم تجلیل شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0