شعار سال 1402
عنوان گروه خبري / اخبار استانداری . خبر های خوب روابط عمومی . اخبار ویژه .
  • ساعت : ۰۹:۴۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ 
  • کد خبر : ۴۲۴۵۳
استاندار هرمزگان:
اولویت‌های كلان اجرایی استان پیشبردهمزمان مصوبات سفررئیس‌جمهور، اقتصاد دریامحور و شعار سال
استاندار هرمزگان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز خلیج فارس سه کلان اولویت امسال دولت را در هرمزگان تحقق مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور، عملیاتی کردن اقتصاد دریامحور و شعار سال برشمرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به تعدد نظام اولویت‌های استان، گفت: پیشبرد همزمان برنامه‌های اجرایی اقتصاد دریاپایه، تحقق مصوبات دور دوم سفر رياست جمهوری و عملیاتی کردن شعار سال سه کلان اولویت استان هستند.

استاندارهرمزگان پیگیری مستمر مصوبات سفر و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد دریامحور را  در حال انجام اعلام کرد و گفت: کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه ‌بندی استانی را در این کارگروه تغییرداد و امسال باگذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

دوستی حرکت در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را تکلیف مهم استان دانست و اشاره داشت: برای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در حال شکل‌گیری و انسجام است که هدف مشخص این کارگروه تعیین راهبردهای ماندگار در مسیر جهش تولید است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان درخصوص راهبردهای تحقق شعار سال، افزود: پیداکردن راهکارها و نحوه مشارکت مردم در اقتصاد وظیفه‌ی سخت مدیران است اما باید  مسیر مشارکت برای مردم مشخص باشد و فراتر از مدل‌های فعلی که مثلاً زمینی برای دامداری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد.

وی اثر راهبردهای درست مشارکت مردم در اقتصاد را ماندگار و زیربنای توسعه‌پایدار استان ارزیابی کرد و تأکید داشت: هرچه این مسیر مشارکت روشن‌تر، قویتر و دارای خروجی سرمایه گذاری تعریف شود اثرات آن ملموس‌تر خواهد بود مثل تجربه عرضه سهام شرکت صبافولاد در بورس و سهام داری مردم در طرح‌های جدید شرکت که مشارکت آن‌ها در سود تولید فعلی را هم درپی داشته اما بازهم راهبردهای قویتری نیز وجود دارد.

  وی در پایان بر پیشبرد همزمان سه کلان اولویت برنامه ای استان نیز تاکید کرد و گفت: اعضاء شورای مشورتی کارگروه تحقق شعار سال کار خود را شروع‌کرده اند همچنین بیشتر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز ابلاغ شده باید در اجرای همزمان مردم اثر و راهگشایی این مصوبات را روی زمین ببینند به عنوان مثال در حوزه راه‌آهن مصوبات مهمی داریم که می‌تواند به بندر شهید رجایی جانی دوباره دهد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0